Selectează o Pagină

Interbări Frecvente

   Vă anunțăm că, începând de astăzi, din data de 20.05.2020, vom reîncepe activitatea în clinică.    

Pentru buna desfășurare a activității, la recomandările autorităților și evoluția stării de alertă și evitarea contaminării, atât a Dvs cât și a personalului clinicii, vă rugăm să respectați urmatorele reguli:

  • Pacientul este rugat să se prezinte precis la ora programării,
  • Fără aparținători,
  • Să poarte masca chirurgicala pe tot parcursul vizitei cu excepția cerinței explicite a medicului,
  • La intrarea în cabinet este pus un covor cu soluție dezinfectanta clorinata.
  • La intrarea în cabinet pacientul este rugat să se spele pe mâini și să se dezinfecteze.
  • Se măsoară temperatura (termomentu noncontact)
  • Trebuie să completeze o declarație pe proprie răspundere în legătură cu risc COVID19 pe baza întrebărilor din chestionarul telefonic cu 24h înaintea programării.
  • Personalul de secretariat trebuie să organizeze programul asfel încât să existe o distanta minima intre pacienți de 2 metri în sala de așteptare.
  • Se recomanda să se programeze pacienții cu o pauza de 10 min intre consulturi.
  • Indiferent că acest lucru o să prelungească programul de ambulatoriu.
  • Evitați contactul de apropiere (strângere de mana, pupat pe obraz, etc)
  • Personalul de secretariat dezinfectează constant mânere uși, spatii comune, scaune din sala de așteptare.
  • Personalul de secretariat v-a oferi pacientelor doar la cerere un minim de băuturi complementare (apa, cafea) în pahare de unica folosință.                                                                                        
  • După fiecare consult/control/injectare trebuie rezervat timp pentru desinfectia și curățenia cabinetului de consultații cu soluții antiseptice, lămpi UVC sau nebulizare.                        
  • Activitatea ambulatorie este o parte importanta a activității noastre medicale.                               
  • Mulți din pacienții noștri sunt deja foarte obișnuiți cu aceste instrumente de comunicare și apreciază adaptarea medicilor la aceste instrumente.

Pe de alta parte sunt controlale postoperatorii ce necesita asistenta de specialitate (controalele imediate postopreatorii),deasemeni de injectabile (Botox, Acid Hyaluronic, Laser, etc) necesita obligatoriu întâlnirea medic-pacient.

Consultul preoperator în care interacțiunea directa cu pacientul modifica foarte mult rata de conversie, întâlnirea directa este mandatorie pentru evaluarea a țesuturilor, examenului local și măsurătorilor preoperatorii.

În ceea ce privește responsabilitatea noastră față de dvs, vom respecta protocoalele de dezinfecție și aerisire cu rigurozitate, primite de la autorități, și implementate de Regulamentul Interior de Funționare a Clinicii „ ESTET & GYN ”.

Prima noastră grija este față de sănătatea și siguranța dvs.

 

APLICAREA MASURILOR DE PREVENTIE EPIDEMIOLOGICA IN ACTIVITATEA MEDICALA ELECTIVA PE PERIODA PANDEMIEI COVID 19

APLICAREA MASURILOR DE PREVENTIE EPIDEMIOLOGICA IN ACTIVITATEA MEDICALA ELECTIVA PE PERIODA PANDEMIEI COVID 19

În ceea ce privește responsabilitatea noastră față de dvs, vom respecta protocoalele de dezinfecție și aerisire cu rigurozitate, primite de la autorități, și implementate de Regulamentul Interior de Funționare a Clinicii „ ESTET & GYN ”.

Prima noastră grija este față de sănătatea și siguranța dvs.

INFORMATII GENERALE

Acest ghid organizatoric in cadrul unitatilor sanitare este recomandat pentru toate cadrele medicale implicate in activitatea medicala de Chirurgie Plastica, Estetica si Microchirurgie Reconstructiva, odata cu finalizarea Starii de Urgenta Nationale pe teritoriul Romanie.

Protocolul este in conformitate cu Ordonantele Militare active pe teritoriul Romaniei, precum si a indicatiilor formulate de Guvernul Romaniei, Ministerul Sanatatii din Romania, Directia de Sanatate Publica si Centrul National de Supraveghere si Control al Bolilor Transmisibile.

In cazul in care aceste entitati leguitoare schimba indicatiile actuale, ghidul o sa fie modificat imediat conform acestora.

​Managementul COVID19 este esential pentru a minimaliza riscul de infectare a pacientilor si personalului medical, asfel masurile recomandate pot fi considerate foarte dure, afectand fluxul normal al procesului medical.

INFORMATII PACIENTI

Pacientii pentru chirurgia electiva trebuie sa urmeze niste pasi foarte clari si bine definiti, nici un compromis nu poate fi acceptat. Medicii si personalul medical mediu si de secretariat a acestora trebuie sa informeze pacientii asupra acestor reguli pe care trebuie sa le indeplineasca pentru efectuarea actului medical in conditii de siguranta epidemiologica:

  • EKG-Electorcardiograma si analizele medicale conform pachetului de analize preoperator ca si pana acum trebuie efectuat intre 21 zile – 5 zile preoperator asfel incat rezultatul complet al analizelor de sange, exudat si cultura tegumente sa fie disponibil preoperator. (lipsa oricarei analize anuleaza a priori interventia)
  • Cu 48h preoperator pacientul se prezinta la un centru recoltare analize COVID (recomandam ca medicii sau/si manageri unitatilor sanitare in care medicul activeaza sa indentifice local centrele acreditate recoltare analize RT- PCR si sa semneze un protocol cu aceasta structura pentru pecientii sai) pentru realizarea testului RT-PCR precum si a unei radiografii pulmonare (pacienti vor accepta ca rezultatul acestor investigatii sa fie transmis si medicului curant).
  • Cu acesta ocazie pacientul semneaza o declaratie pe proprie raspundere (ANEXA 1) ca accepta neconditionat ca din acel moment pana la data operatiei sa se autoizoleze la domiciliu (pacientii din afara localitatii se cazeaza singuri la hotel), pentru a prevenii infectarea in aceasta perioda.
  • Cu 24h preoperator pacientul este contactat telefonic de personalul de secretariat al medicului ce informeaza pacientul asupra rezultatului RT-PCR si efectuaza un chestionar de screening telefonic punand urmatoarele intrebari:
  1. Va simtiti rau/ bolnav?
    2. Aveti febra ?
    3. Dureri musculare, in rhino faringe?
    4. Tusiti?
    5. Aveti nasul infundat?
    6. Ati pierdut gustul sau mirosul?
    7. Aveti membri ai familiei cu asfel de simptome? 8. Ati iesit din casa in ultimile 24h?

In cazul oricarui raspuns pozitiv, operatia este anulata si va fi considerat pacient suspect. Medicul raporteaza la DSP imediat, telefonic, setul minim de date pentru cazul suspect: nume, prenume, CNP, data debutului, simptome (in raport cu definitia de caz), legatura epidemiologica (contact cu caz confirmat), ocupatia (ex. personal medico-sanitar) , trimite cazul suspect, cu ambulanta, la spital de tratament COVID-19, recomandand pacientului sa apeleze 112. (vezi capitol Definitie Caz Suspect)

In cazul in care raspunsurile sunt negative pacientului i se recomanda sa se prezinte in unitatea sanitara la ora programarii actului medical.

REGULI SERVICIU CHIRURGICAL AMBULATORIU

Activitatea ambulatorie este o parte importanta a activitatii noastre medicale.

In momentul de fata, modul ideal este sa efectuam cat mai multe consulturi si controale prin intermediul consultului virtual :

  • Wazzup,
  • Zoom,
  • HouseParty
  • sau alte platforme specializate in telemedicina.

Multi din pacientii nostri sunt deja foarte obisnuiti cu aceste instrumente de comunicare si apreciaza adaptarea medicilor la aceste instrumente.

Pe de alta parte sunt controlale postoperatorii ce necesita asistenta de specialitate (controalele imediate postopreatorii), deasemeni de injectabile (Botox, Acid Hyaluronic, Laser, etc) necesita obligatoriu intalnirea medic-pacient.

Consultul preoperator in care interactiunea directa cu pacientul modifica foarte mult rata de conversie, intalnirea directa este mandatorie pentru evaluarea a tesuturilor, examenului local si masuratorilor preoperatorii.

In ziua interventiei:
  • pacientul este condus direct in rezerva sa ( o singura persoana per rezerva).
  • pacientul se prezinta fara apartinatori
  • pacientului i se recomanda sa vina cu masca chirurgicala
  • se interneaza cu un minim necesar ca bagaj: documente, trusa de igiena personala minima, fara bijuterii, alimente, etc
  • consimtamantul informat si documentul prin care certifica intrebarile chestionarului telefonic se efectuaza in rezerva (ANEXA 6), sustinut de personal medical (ambii poarta masca chirurgicala)
  • pacientul efectuaza dus cu clorhexidina/betadina si se schimba in halat de spital (ideal de unica folosinta), pus la dispozitie de personalul medical
  • pesonalul medical monteaza linie venoasa, verifica si noteaza temperatura, puls, tensiune si greutatea pacientului
  • pacientul este transferat catre blocul operator cu masca chirurgicala in carucior de transport
  • in cadrul salon preoperator din bloc operator pacientul efectuaza consultul cu medicul ATI (ambii cu masca chirurgicala si medicul cu manusi de examinare)
  • pacientul intalneste medicul chirurg care efectuaza poze, desen preoperator si raspunde la intrebari suplimentare ale pacientului. (ambii cu masca chirurgicala si medicul cu manusi de examinare)
  • la terminarea actului chirurgical pacientul este transferat direct in rezerva personala sub ingrijirea personal medical (acest transfer se efectuaza cu masca chirurgicala)
  • pacientul postoperator nu poate primii nici o vizita din partea apartinatorilor
  • in ziua externarii medicul efectuaza pansamentul si prezinta/explica Biletul de Externare.
  • Pacientul paraseste imediat unitatea sanitara ( din cauza lipsei de spatiu, se recomanda vizita la ora 07.00-08.00 cu parasirea de catre pacient a unitatii pana in ora 08.30)
  • pacientul va efectua controalele post chirurgicale la cabinetul personal al medicului ( in cazul in care acesta nu are cabinet, in cadrul unitatii sanitare conform unui program prestabilit de vizita ambulatoriu).
  • Pacientul este informat ca va efectua controale doar indispensabile, restul de controale urmand sa se efectueze prin videocall si alte mijloace de comunicare electronice.
  • pacientul va informa medicul imediat in legatura cu aparitia unor simptome legate de COVID19, acesta va raporta imediat catre DSP telefonic caz suspect de infectie COVID transmitand(Nume,Prenume,CNP, data de debut, simptome, semne cf definitiei de caz, contact cu caz confirmat, deces/ora deces) . Ulterior se vor recolta din nou probe si se va completa formularul de probe -Formularul de insotire probe recoltate de la cazul suspect COVID-19- se va descarca de pe situl MS.
  • In cazul suspectului pozitiv se raporteaza imediat scanat pe mail catre DSP si INSP-CNSCBT. Pacientului va fi trimis catre unitatii medicale acreditate pentru tratament COVID.
  • se recomanda pacientului de a efectua toate platile datorate prin sistem electronic (transfer bancar sau plata wireless cu cardul)
  • Pacientii trebuie informatii prealabil asupra acestor reguli de conduita pentru a evita disensiuni cu pacienti revendicativi sau care din motive psihologice neaga sau minimalizeaza riscul de infectie COVID.
  • Medicul trebuie sa fie vigilent la derapajele pacientilor de la aceste reguli, avand o atitudine condescendenta dar in acelasi timp ferma in implementarea regulilor si educarea a pacientului.
Pentru consultul primar:

Pacientului i se cere ca inainte de consultatie sa completeze si sa transmita printr-un email informatii:

  • date anagrafice,
  • poze cu zona ce necesita interventie chirurgicala,
  • istoric medical, etc (date care in general se afla pe fisa de consult)

Pacientului i se pun la dispozitie prin mijloace electronice date informative despre operatia pe care si – o doreste (acestea includ date despre complicatii, rezultate postop, recomandari pre si post operatorii) aceste informatii pot fi sub forma de brosura sau material video specializat (acesibil prin siteul, contul socialmedia al medicului sau alte platforme de telemedicina) pentru fiecare interventie chirurgicala in parte.                                                                      Pacientul este rugat sa citeasca/vizioneze aceste materiale si sa isi noteze intrebari la care nu a aflat raspunsul.                                                                     

 

Consultul trebuie sa fie de maxim 20 minute in care medicul (poarta masca chirurgicala) efectuaza examenul local, masuratori, simuleaza prin diverse metode rezultatul si raspunde la intrebarile notate de pacient. Acest protocol trebuie cunoscut de catre pacient inainte de prezentarea la consult.

Programarea se efectuaza de catre personalul de secretariat in cel mai scurt timp posibil. Factura de avans a actului chirurgical se transmite prin email.

Pacientul este rugat sa se prezinte cu card bancar pentru plata consultului, plata in cash se recomanda a fi evitata.

Pentru controalele post operatorii:
  • Medicul v-a efectua manevrele chirurgicale cu rapiditate si precizie evitand angrenarea in discutii personale inutile pentru actul medical.
  • Medicul poarta masca chirurgicala si manusi de examinare, halat chirurgical.
  • Medicul v-a incerca pe cat de mult posibil in functie de evolutia locala a pacientului sa minimizeze vizitele urmatoare, incercand sa le transforme in consult virtual
Pentru tratamentele injectabile:
  • Medicul v-a efectua manevrele chirurgicale cu rapiditate si precizie evitand angrenarea in discutii personale inutile pentru actul medical
  • Medicul poarta tot timpul tratamentului masca FFP2 si viziera, manusi de consultatii
Masuri generale pentru toti pacientii:
  • Cu 24h pre consult/control/injectare pacientul este contactat telefonic de personalul de secretariat al medicului si efectuaza un chestionar de screening telefonic (punand urmatoarele intrebari:
    1. Va simtiti rau/ bolnav?
    2. Aveti febra ?
    3. Dureri musculare, in rhino faringe?
    4. Tusiti?
    5. Aveti nasul infundat?
    6. Ati pierdut gustul sau mirosul?
    7. Aveti membri ai familiei cu asfel de simptome?

    In cazul oricarui raspuns pozitiv, consultul/controlul este anulat si va fi considerat pacient suspect.

    Medicul raporteaza la DSP imediat, telefonic, setul minim de date pentru cazul suspect: nume, prenume, CNP, data debutului, simptome (in raport cu definitia de caz), legatura epidemiologica (contact cu caz confirmat), ocupatia (ex. personal medico-sanitar) , trimite cazul suspect, cu ambulanta, la spital de tratament COVID-19, recomandand pacientului sa apeleze 112. (vezi capitol Definitie Caz Suspect)

    In cazul in care raspunsurile sunt negative pacientului i se recomanda sa se prezinte in unitatea sanitara la ora programarii actului medical.

    • Pacientul este rugat sa se prezinte precis la ora programarii, fara apartinatori, sa poarte masca chirurgicala pe tot parcursul vizitei cu exceptia cerintei explicite a medicului, sa aiba metode de plata electronica (credit card wireless)
    • La intrarea in cabinet pacientul este rugat sa se spele pe maini si sa se dezinfecteze.
    • Se masoara temperatura (termomentu noncontact) si trebuie sa completeze o declaratie pe proprie raspundere in legatura cu risc COVID19 pe baza intrebarilor din chestionarul telefonic cu 24h inaintea programarii.
    • Personalul de secretariat trebuie sa organizeze programul asfel incat sa existe o distanta minima intre pacienti de 2 metri in sala de asteptare.
    • Se recomanda sa se programeze pacientii cu o pauza de 10 min intre consulturi.
    • Indiferent ca acest lucru o sa prelungeasca programul de ambulatoriu.
    • Evitati contactul de apropiere (strangere de mana, pupat pe obraz, etc)

    Personalul de secretariat dezinfecteaza constant manere usi, spatii comune, scaune din sala de asteptare. La intrarea in cabinet o sa puna un covor cu solutie dezinfectanta clorinata.

    Personalul de secretariat v-a oferii pacientelor doar la cerere un minim de bauturi complementare (apa, cafea) in pahare de unica folosinta.

    Dupa fiecare consult/control/injectare trebuie rezervat timp pentru desinfectia si curatenia cabinetului de consultatii cu solutii antiseptice, lampi UVC sau nebulizare.

REGULI SERVICIU CHIRURGICAL SPITALICESC

In cadrul serviciului medical spitalicesc, contactul personalului cu pacientul trebuie redus la minim, iar acest contact trebuie efectuat cu masuri de precautie epidemiologica:

  • masca chirurgicala,
  • manusi, viziera,
  • costum medical specific activitatii clinice normale-nu se recomanda costum PPE.

Pacientii – o sa fie internati in rezerve de un singur pat, nu primesc vizite de la apartinatori iar relatia cu personalul medical este redusa la minimul necesar incercandu-se urmarirea prin sisteme electronice fara contact direct (videocall, camere supraveghere video, apel telefonic).                                                              In momentul in care personalul medical trebuie sa administreze tratamentul sau considera necesara vizita si examinarea locala a pacientului, acesta va fi rugat prealabil sa isi puna masca inainte de intrarea in salon a personalului medical.

Tratamentul medicamentos de urmarire postop o sa fie stabilit de catre medicul curant si medicul anestezist la ore standard:  06.00 14.00 22.00 .               Personalul mediu care efectuaza tratamentul in toate saloanele va face o dezinfectare personala dupa acesta vizita.                                                             Acest program de tratament este general, personalul medical va intra in saloanele pacientiilor oricate ori situatia medicala o cere.

Servirea mesei pacientilor se va efectua in recipiente de unica folosinta pe care pacientul le va debarasa intr-un sac de deseuri pus la dispozitie in salon. Se va asigura din timp o cantite suficienta de apa si produse alimentare in rezerva pacientului pentru a minimaliza interventia personalului medical.

Dupa ce pacientul se externeza, rezerva se dezinfecteaza cu solutii antiseptice specifice de suprafete si echipament (inclusiv interiorul mobilierului) si se nebulizeaza timp de 20 minute.                                                                        Rezerva se aeriseste timp de 20 minute dupa care se pregateste cu materiale si lenjerie pentru utilizare de catre un nou pacient.

Tot personalul medical trebuie investigat periodic
  • Tot personalul medical trebuie investigat periodic RT-PCR si de ori de cate ori este nevoie in cazul unui contact familial sau profesional fara masuri de protectie.

    Medicul infectionist impreuna cu Seful Comisiei Infectii Asociate Asistentei Medicale (reglementata prinOMS 1101/2016 cu modificaril/reglementari ulterioare) din unitatea medicala stabilesc acest program de examinare si instaureaza anchete epidemiologice ce vor fi raportate saptamanal si lunar prin hotararile Comisiei Infectii Asociate Asistentei Medicale contrasemnate de fiecare Medic Sef Sectie care saptamanal transmite raportul de infectii pe sectie conform legislatiei in vigoare.

    Comisia de Infectii Asociate Asistentei Medicale va delega un resposabil pe unitatea sanitara ce verifica masurile hotarate prin Regulament de Preventie COVID.

    Comisia de Infectii Asociate Asistentei Medicale raporteaza la DSP imediat, telefonic, setul minim de date pentru cazul suspect: nume, prenume, CNP, data debutului, simptome (in raport cu definitia de caz), legatura epidemiologica (contact cu caz confirmat), data decesului;

    • raporteaza la DSP imediat, telefonic, decesele înregistrate la cazuri confirmate cu COVID-19;
      • recolteaza si testeaza / trimit probele biologice la laborator, insotite de formularul de insotire probe din Anexa 4, document obligatoriu;

    Este necesara recoltarea de probe conform Anexei 3 si trimiterea lor catre laborator, insotite de Formularul de insotire probe recoltate de la cazul suspect de COVID-19 din Anexa 4.

    In cazul suspectului pozitiv se raporteaza imediat scanat pe mail catre DSP si INSP-CNSCBT.

     

    1. SELECTIA PACIENTILOR

    In aceasta perioada exista un risc mare de infectare cu COVID19 a pacientiilor postoperator datorita scaderii imunitatii postoperatorii. Din acest motiv indiferent de toate masurile luate diligent de catre cadrele medicale riscul unui complicatii chirurgicale simultan cu infectia COVID19 poate avea un rezultat dezastruos.

    Avand in vedere aceste considerente o selectie a interventiilor chirurgicale pe perioada pandemiei este necesara si mandatorie ca preventie medicala.

    1. Urmatoarele tipuri de pacienti se amana in aceasta perioada:

     

    • Pacienti peste varsta de 65 ani
    • Pacienti cu BMI >30
    • Pacienti cu urmatoarele afectiuni:

    ▪ Boli cardiovasculare
    ▪ Boli ale aparatului respirator
    ▪ Diabet tip 2
    ▪ Pacienti post gastric sleeve
    ▪ Pacienti cu risc anestezic ASA 3 si ASA 4
    ▪ Pacienti cu simptome gripale in ultimile 14 zile

     

SELECTIA PACIENTILOR

In aceasta perioada exista un risc mare de infectare cu COVID19 a pacientiilor postoperator datorita scaderii imunitatii postoperatorii. Din acest motiv indiferent de toate masurile luate diligent de catre cadrele medicale riscul unui complicatii chirurgicale simultan cu infectia COVID19 poate avea un rezultat dezastruos.

Avand in vedere aceste considerente o selectie a interventiilor chirurgicale pe perioada pandemiei este necesara si mandatorie ca preventie medicala.

Urmatoarele tipuri de pacienti se amana in aceasta perioada:

 

  • Pacienti peste varsta de 65 ani
  • Pacienti cu BMI >30
  • Pacienti cu urmatoarele afectiuni:

▪ Boli cardiovasculare
▪ Boli ale aparatului respirator
▪ Diabet tip 2
▪ Pacienti post gastric sleeve
▪ Pacienti cu risc anestezic ASA 3 si ASA 4
▪ Pacienti cu simptome gripale in ultimile 14 zile

Urmatoarele tipuri de intervetii chirurgicale estetice se amana in aceasta perioada:
  • Operatii complexe multiple (de exemplu :asociat implant mamar cu abdominoplastie) . Se efectuaza doar una din interventii.
  • Operatii peste 3h ca timp operator
  • Operatii ce necesita transfuzii sanguine
  • Operatii cu riscuri mari de complicatie chirurgicala post operatorie:

▪ Abdominoplastii extensive (necesita plasa chirurgicala)
▪ Mastopexie ptoza IV peste 30cm N-ST
▪ Gigantomastii
▪ Lifting facial extensiv (multiplan, complex cevico-facial)
▪ Rhinoplastii secundare ce necesita grefe complexe (recoltare cartilaj costal)
▪ Megaliposuctii peste 5L
▪ Circumferențiar bodylift
▪ Cura chirurgicala post chirurgie bariatrica

DEFINITIE CAZ SUSPECT
  • Conform Institutului National de Sanatate Publica si Metodologia de supraveghere a sindromului respirator acut cu noul coronavirus (COVID-19) Actualizare 28.04.2020, pacientul suspect este definit asfel:
    • Pacient cu infecție respiratorie acută (debut brusc cu cel puțin unul din următoarele simptome: tuse, febra, dificultate in respiratie(cresterea frecventei respiratorii) SI fără o altă etiologie precizată care să explice pe deplin tabloul clinic.

SAU

    • Pacient cu infecție respiratorie acută (debut brusc cu cel puțin unul din următoarele simptome: tuse, febra, dificultate in respiratie(cresterea frecventei respiratorii)
    • SI fără o altă etiologie precizată care să explice pe deplin tabloul clinic si cu istoric de călătorie internațională, în perioada de 14 zile anterioare datei debutului .

SAU

    • Pacient cu infecție respiratorie acută (debut brusc cu cel puțin unul din următoarele simptome: tuse, febra, dificultate in respiratie(cresterea frecventei respiratorii) ŞI care s- a aflat în contact apropiat cu un caz confirmat cu COVID-19 în perioada de 14 zile anterioare datei debutului

SAU

    • Pacient cu pneumonie, bronhopneumonie +/- pleurezie, fără altă etiologie precizată care să explice pe deplin tabloul clinic

SAU

    • Pacient cu infectie respiratorie acuta severa (SARI) (febră sau istoric de febră ŞI tuse ŞI dificultate în respirație (creșterea frecvenței respiratorii) ŞI care necesită spitalizare peste noapte) fără altă etiologie precizată care să explice pe deplin tabloul clinic
RECOMANDARI FINALE

Important este aspectul legislativ determinat de o complicatie postoperatorie la un pacient care se infecteaza cu COVID in perioada de convalescenta.

In cazul unui pacient care in perioada de convalescenta postoperatorie (primele 14 zile dupa externare) dezvolta o complicatie chirurgicala va fi primit in unitatea sanitara evaluat prin triaj si retestat. (conform OMS 555/03.04.2020)

Pana in momentul in care rezultatele testului RT-PCR sunt disponibile, pacientul va fi izolat conform planului de preventie a Infectii Asociate Asistentei Medicale.

In cazul in care pacientul intra in criteriile de caz suspect, Comisia de Infectii Asociate Asistentei Medicale raporteaza la DSP imediat, telefonic, setul minim de date pentru cazul suspect: nume, prenume, CNP, data debutului, simptome (in raport cu definitia de caz), legatura epidemiologica (contact cu caz confirmat), data decesului;
• raporteaza la DSP imediat, telefonic, decesele înregistrate la cazuri confirmate cu COVID-19;
• recolteaza si testeaza / trimit probele biologice la laborator, insotite de formularul de insotire probe din Anexa 4, document obligatoriu;

Este necesara recoltarea de probe conform Anexei 3 si trimiterea lor catre laborator, insotite de Formularul de insotire probe recoltate de la cazul suspect de COVID-19 din Anexa 4.

In cazul suspectului pozitiv se raporteaza imediat scanat pe mail catre DSP si INSP-CNSCBT. Pacientul va fi rezolvat din punct de vedere al urgentei medico-chirurgicale, se stabiliza , se completaza Fisa Pacientului Confirmat cu COVID-19 (ANEXA 5) si se va transfera intr-o unitate medicala de tratament COVID-19 conform recomandarilor ulteriore ale DSP.

​In cazul in care un pacient raporteaza telefonic semne si simptome asociate COVID-19, dar fara a avea o complicatie medico-chirurgicala, in perioada de convalescenta (primele 14 zile dupa externare) va fi considerat pacient suspect. Medicul raporteaza la DSP imediat, telefonic, setul minim de date pentru cazul suspect: nume, prenume, CNP, data debutului, simptome (in raport cu definitia de caz), legatura epidemiologica (contact cu caz confirmat), ocupatia (ex. personal medico-sanitar) , trimite cazul suspect, cu ambulanta, la spital de tratament COVID-19, recomandand pacientului sa apeleze 112.

Managerii unitatilor sanitare trebuie sa indentifice la nivel local, aceste unitatile de tratament COVID (Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 290/7.IV.2020, Anexa Nr. 3), sa semneze un accord de primire a acestor pacienti si sa permita, exceptional, in cazul in care nu au specialisti pregatiti pentru patologia chirurgiei plastice, intrarea si efectuarea tratament/interventie de catre medicul curant prin contract temporar cu respectiva unitate sanitara conform legislatiei in vigoare.
Recomandare generala pentru toti pacientii operati in perioada convalescentei postoperatorii este de a se autoizola la domiciliu explicand riscul ca in cazul unui infectii COVID sa fie tratati conform paragrafului anterior.

Pe biletul de externare trebuie folosita urmatoarea exprimare :

„Va recomandam pe perioada de convalescenta, …. zile, sa va izolati la domiciliu pentru a evita infectarea cu COVID. In cazul unei asfel de infectarii tratamentul, controalele postoperatori, respectiv tratamentul diferitelor complicatii chirurgicale se vor asigura in unitatea sanitara…………, unitate autorizata medical pentru tratament COVID.”

ANEXA 1: DECLARAȚIE PE PROPRIE RĂSPUNDERE

DECLARAȚIE PE PROPRIE RĂSPUNDERE

 

Subsemnatul/Subsemnata____________________________ identificat/identificată cu actul de identitate seria __nr._____, CNP________________________ cu domiciliul în ______________, localitatea ________________,strada_____________ nr.___ , bl.__ , scara__ , apartament___ , județul/sector ___, număr de telefon______________ , cunoscând prevederile art. 326 din Codul Penal, potrivit cărora „Declararea necorespunzătoare a adevărului, făcută unei persoane dintre cele prevăzute în art. 175 sau unei unităţi în care aceasta îşi desfăşoară activitatea în vederea producerii unei consecinţe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declaraţia făcută serveşte la producerea acelei consecinţe, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă”, declar pe propria răspundere că accept sa intru în autoizolare voluntara pana in ziua interventiei chirurgicale la domiciliu (in cazul persoanelor cu domiciliu in localitate)  sau hotel (in cazul persoanelor din alte localitati) și că voi informa medicul si unitatea sanitara în legătură cu adresa reală la care mă voi afla în următoarele  zile. Înțeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor este pedepsită conform Codului Penal.

Informațiile solicitate sunt prelucrate în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 679/2016 privind protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu respectarea strictă a principiilor legate de drepturile fundamentale. Persoanele ale căror date personale sunt prelucrate beneficiază de dreptul de a-și exercita drepturile de modificare, intervenție și opoziție, printr-o cerere semnată, datată și scrisă adresată operatorului de date.

 

Numele și Prenumele…………………….

 

Data: ………                          Semnătura ……………………………..

 

ANEXA 2 : CHESTIONAR DE EVALUARE A RISCULUI DE INFECTARE CU NOUL CORONAVIRUS, COVID-19

ANEXA 2

CHESTIONAR DE EVALUARE A RISCULUI DE INFECTARE CU NOUL CORONAVIRUS, COVID-19

 

 

DATA  …../…./2020

NUME si PRENUME……………………………………………………………………………………..

CI Serie……… Nr………………… CNP…………………………………………..

Adresa:Tara…………………Localitatea…………………..Strada………………………Nr…… Bl….Et… Ap…Sector/Judet…………

 

DA

NU

 

Ati intrat în contact în ultimele 14 zile cu pacienti diagnosticati cu COVID-19 sau cu suspiciune de infectie cu COVID-19?

(Daca da, precizaţi numărul de zile scurse de la contact până la momentul prezentării: …….…zile)    

 

 

 

Ati intrat în contact în ultimele 14 zile cu fluide biologice (Ex: sânge, materii fecale, urină, salivă, spermă etc.) provenite de la un pacient diagnosticat cu COVID-19 sau cu suspiciune de infectie cu COVID-19?

 

 

 

Ati prezentat unul din simptomele de mai jos în primele 14 zile de la plecarea din tara/zona afectată sau de la participarea la Conferinte/Întruniri Internationale sau alte activităţi inclusiv recreative ce au presupus aglomerări de persoane venite din zone afectate ?

Tuse

Febră

Durere în gât

Dificultăţi respiratorii (scurtarea respiraţiei)

Lipsa gustului/mirosului

DA

NU

NU ȘTIU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                        Nume/Prenume Pacient :………………….                                                                                         

Data……………………….                                                    Semnătura…………………………

 

 

ANEXA 3 CONSIMȚĂMÂNT INFORMAT RISC COVID-19

 

ANEXA 3                              CONSIMȚĂMÂNT INFORMAT RISC COVID-19

 

Eu, ______________________________________ (numele pacientului) înțeleg că optez electiv pentru un tratament /procedură / intervenție chirurgicală care nu este urgentă și care poate nu este necesară din punct de vedere medical.

De asemenea, am înțeles că noul coronavirus, COVID-19, a fost declarat pandemie la nivel mondial de către Organizația Mondială a Sănătății. Mai mult, știu despre COVID-19 că este extrem de contagios și se crede că poate fi răspândit prin contact de la persoană la persoană; și, ca urmare, agențiile de sănătate federale și de stat recomandă distanțarea socială. Recunosc că Dr. Mihail COJOCARU și tot personalul din Clinica ESTET&GYN  (numele clinicii / spitalului) monitorizează îndeaproape această situație și au pus la dispoziție măsuri de prevenție menite să reducă răspândirea COVID-19. Cu toate acestea, având în vedere natura virusului, înțeleg că există un risc inerent de a mă infecta cu COVID-19 în urma acestui/ei tratament / procedură / intervenție chirurgicală electiv/ă. Prin prezentul consimțământ recunosc și îmi asum potențialul risc de a mă infecta cu COVID-19, în urma acestui/ei tratament / procedură / intervenție chirurgicală electiv/ă și acord permisiunea mea expresă pentru Dr. Mihail COJOCARU și tuturor personalului de la Clinica ESTET & GYN (numele clinicii / spitalului).

Am înțeles că deși am fost testat/ă pentru COVID-19 și am primit un rezultat negativ, în unele cazuri, testele nu pot detecta virusul sau există posibilitatea să fi contractat COVID-19 după test. Înțeleg că e posibil să fiu infectat/ă cu COVID-19 și să nu am niciun simptom, iar continuarea cu acest/această tratament / procedură / intervenție chirurgicală electiv/ă poate duce la o șansă mai mare de complicații și deces.

Am înțeles că poate fi posibilă expunerea la COVID-19 înainte / în timpul / după tratamentul / procedura /Intervenția chirurgicală, în urma căreia vor rezulta următoarele: un diagnostic pozitiv COVID-19, carantină extinsă / autoizolare, teste suplimentare, spitalizare care poate necesita terapie medicală, tratament de Terapie Intensivă, posibilă nevoie de suport pentru intubație / ventilator, intubație pe termen scurt sau pe termen lung, alte complicații potențiale și riscul de moarte. În plus, după tratamentul / procedura / intervenția chirurgicală electiv/ă, este posibil să am nevoie de îngrijiri suplimentare care pot necesita să merg într-o cameră de urgență sau la un spital.

Am înțeles că virusul COVID-19 poate provoca riscuri suplimentare, dintre care multe nu sunt cunoscute în momentul prezent, pe lângă riscurile descrise aici, precum și riscurile aferente tratamentului / procedurii / intervenției chirurgicale în sine.

Mi s-a oferit opțiunea de a amâna tratamentul / procedura / intervenția chirurgicală pentru o dată ulterioară. Totuși, am înțeles toate riscurile potențiale, inclusiv, dar fără a se limita la potențialele complicații pe termen scurt și pe termen lung legate de COVID-19 și aș dori să continui cu tratamentul / procedura / intervenția chirurgicală dorită.

 

 

AM ÎNȚELES EXPLICAȚIA, NU MAI AM ALTE ÎNTREBĂRI ȘI ÎMI OFER CONSIMȚĂMÂNTUL PENTRU PROCEDURĂ.

 

 

Nume, prenume pacient_________________________Semnatura pacient ________

 

Pacient sau persoană autorizată să semneze pentru pacient

 

Dată/Oră________________

 

Despre serviciile noastre

Clinica " ESTET & GYN "

Clinica ” ESTET & GYN „   oferă din anul 2012 servicii de chirurgie plastică și estetică, chirurgia mâinii, chirurgia sânului, chirurgia siluetei, estetică nechirurgicală, obstetrică-ginecologie plus multe alte servicii.

GINECOLOGIE ESTETICĂ

Dr. Mihail COJOCARU și Dr.Stela COJOCARU efectuează intervenții chirurgicale in zona intimă …

CHIRURGIA MÂINII
Se ocupă de tratamentul SI Rezolvarea tuturor leziunilor traumatice ale mâinii si degetelor …
  1. LEZIUNI ALE PIELII
  2. LEZUNI OSOASE
  3. LEZIUNI ARTICULARE
  4. MALFORMAŢII CONCENITALE
  5. DEGET ÎN CIOCAN
OBSTETRICĂ-GINECOLOGIE
Dr. Stela COJOCARU, efectuează consultații ,investigații,tatamente de infertilitate și poate …
  1. CONSULTAŢII GINECOLOGICE
  2. TRATAMENTE GINECOLOGICE
  3. ECOGRAFIE ABDOMINALĂ 4D
  4. MALFORMAŢII CONGENITALE
  5. ASISTENTĂ LA NAȘTERE
CONTACT
close slider

Nume (obligatoriu)

Email (obligatoriu)

Telefon (obligatoriu)

Mesaj